Korzyści z jedzenia ziaren słonecznika – prawdziwego super jedzenia

Ziarna słonecznika to pokarm wyjątkowy, bogaty w wiele niezbędnych wartości odżywczych, czasami nawet trudnych do znalezienia w innych pokarmach.

Słonecznik jest tłusty, jednak nie należy kwalifikować go do pokarmów tuczących, bowiem podobnie jak inne bakalie – zawiera tłuszcze specyficzne, w tym przypadku kwas linolowy, które nie są szkodliwe (tuczące) dla naszego organizmu, ponieważ są metabolizowane w inny sposób, niż tłuszcze zwierzęce.

Słonecznik jest dodatkowo bogaty w błonnik pokarmowy, a także aminokwasy, które mają udział w budowaniu tkanki mięśniowej wspólnie z białkami, witaminami z grupy B i fitosterolami. Naturalnym jest dla nas myśleć, że tłuszcze są tuczące i nawet wielokrotne powtarzanie, że nie jest to regułą dla każdego rodzaju tłuszczu, jest trudne do przyswojenia, dlatego będziemy do tego wracać jeszcze nie jednokrotnie. Spożywanie zdrowych tłuszczy, takich jak w bakaliach, awokado, oliwkach, kokosie itd. w rzeczywistości prowadzi do zdrowego systemu sercowo-naczyniowego i stabilnej masy ciała, podczas gdy niedobór tłuszczu (spowodowany rygorystyczną beztłuszczową dietą) może prowadzić do kurzej ślepoty i innych problemów ze wzrokiem, bezpłodności u kobiet i wielu innych przykrych konsekwencji zdrowotnych.

Zalety jedzenia słonecznika:

  1. Redukuje ryzyko chorób serca. Wysoka zawartość witaminy E, pomaga zredukować niebezpieczne stany zapalne wewnątrz organizmu, które prowadzą do różnych chorób. Badania dowodzą, że stany zapalne, powiązane są ze zwiększonym ryzykiem chorób serca, a także udaru, nowotworu, cukrzycy, a także chorób neurologicznych. Częste spożywanie ziaren słonecznika pomaga zrównoważyć poziom cholesterolu, zniwelować nadciśnienie i obniżyć ciśnienie we krwi.
  2. Pomaga w zapobieganiu nowotworów, dzięki wysokiej zawartości antyoksydantów. Badania wykazują, że wartości odżywcze znalezione w ziarnach słonecznika zawierają związki zapobiegające rozwojowi raka. Antyoksydanty zawarte w słoneczniku są wykorzystywane do naprawy DNA i spowalniają rozrost komórek rakowych.
  3. Wspiera funkcjonowanie tarczycy. Tarczyca jest odpowiedzialna za regulowanie temperatury ciała, tętna, produkcję białka i kontrolowanie tempa metabolizmu. Dlatego zaburzenie funkcjonowania tarczycy może powodować wiele różnych objawów (zwiększenie masy ciała, zmęczenie, nieprawidłowa temperatura ciała). Selen zawarty w słoneczniku wpływa pozytywnie na działanie tarczycy, ratując nas przed przykrymi objawami jej naruszenia.
  4. Pomaga zwalczać osteoporozę, zwyrodnienie kości i skurcze mięśni. Słonecznik zawiera dawkę magnezu, częściowo odpowiedzialnego za budowę kości, dzięki czemu zapobiega osteoporozie. Ziarna słonecznika są bogatym źródłem witamin z grupy B, w tym witaminy B5, która jest również znana jako kwas pantotenowy. Podobnie jak inne witaminy z grupy B, witamina B5 odgrywa ważną rolę w metabolizmie energetycznym, ponieważ działa jako koenzym związany z reakcjami chemicznymi wytwarzającymi energię w organizmie. Kwas pantotenowy odgrywa również ważną rolę w syntezie hormonów tłuszczowych, regulujących hormony i zachowujących zdrowe funkcjonowanie mózgu.
  5. Równoważy poziom cukru we krwi i pomaga w kontrolowaniu cukrzycy. Niezrównoważony poziom cukru we krwi i oporność na insulinę prowadzą do stanów zapalnych, zwiększenia masy ciała, a nawet odpowiedzi autoimmunologicznych. Składniki odżywcze zawarte w ziarnach słonecznika, szczególnie magnez, pomagają zatrzymać spadki poziomu cukru we krwi.
  6. Poprawia zdrowie skóry. Badania wykazały, że witamina E jest szczególnie przydatna w utrzymaniu młodej, silnej i zdrowej skóry. Ziarna słonecznika zawierają witaminę E, jak również zdrowe tłuszcze i kwasy tłuszczowe, które pomagają utrzymać skórę zdrową i nawilżoną.

Zalecamy jak najczęstsze spożywanie tego super pokarmu, który jest nie tylko niezwykle bogaty w wartości odżywcze, ale również jest niezwykle tani, szczególnie kupowany na wagę, a nie w opakowaniach.

Poznaj więcej super pokarmów i sposobów na zdrowe odżywianie na:


http://mojelodzkie.pl/wartosci-odzywcze/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>